“Van IT-budget tot verbeterproject: de afwisseling houdt het leuk”

Na acht jaar bij een grote corporate organisatie besloot Dennis van Reijn dat het tijd was voor iets nieuws. De behoefte aan een veelzijdige en uitdagende functie, persoonlijk contact en directe impact leidde hem naar Fortezza Groep. Inmiddels werkt hij acht maanden met veel plezier bij Fortezza als Service Manager. “Mijn rol is veelzijdig, ik heb al veel geleerd en kan direct verschil maken bij de klant.”

Auteur: Fortezza

Je werkte jarenlang bij een grote corporate organisatie. Waarom de overstap?

“De eerste vijf jaar van mijn carrière werkte ik bij een klein bureau met acht mensen; dat voelde als familie. Daarna ging ik naar een grote corporate organisatie met alleen in Nederland al 8.000 medewerkers. Bij beide organisaties heb ik een leuke tijd gehad en veel geleerd. Met name bij deze laatste organisatie heb ik veel ervaring opgedaan in het professioneel werken volgens goed ingerichte processen. Dat is zeker nodig bij een organisatie die miljoenenprojecten draait, maar ik merkte dat het niet bij mij past. Ik wilde meer flexibiliteit, kortere lijnen en sneller resultaat boeken. Bij Fortezza heb ik dat gevonden. We werken hier ook professioneel en met duidelijke processen, maar de lijnen zijn korter en de afwisseling in het werk is veel groter. Dit past beter bij mij en voelt weer iets meer als vanouds. Ik haal er veel meer plezier uit.”

 

Hoe was het sollicitatieproces bij Fortezza?

“Heel prettig. Het ging snel en voelde vanaf het eerste moment goed. Er was direct een klik en de verwachtingen waren helder. Wat ik nu ervaar in mijn werk, klopt met wat tijdens de gesprekken is besproken. Dat gaf meteen vertrouwen.”

 

Wat houdt jouw rol als Service Manager in?

“Ik zorg dat afspraken met klanten worden nagekomen, bewaak de kwaliteit van onze dienstverlening en bespreek verbeterpunten met de klant. Daarnaast signaleer ik kansen en risico’s en denk ik mee over het verder professionaliseren van processen. Dat doe ik door regelmatig klantgesprekken te voeren, rapportages op te stellen en te zorgen voor een goede samenwerking met zowel de klant als onze specialisten. Mijn doel: tevreden klanten en een dienstverlening die steeds beter wordt.”

 

Hoe ziet jouw werkweek eruit?

“Die is nooit hetzelfde. Het ene moment zit ik midden in een complex incident dat de operatie bij een klant verstoort; het andere moment ben ik samen met de klant bezig met de langetermijnvisie en het opstellen van het IT-budget en de projectenroadmap voor het aankomende jaar. Die afwisseling maakt het werk niet alleen uitdagend, maar houdt het ook leuk. Daarnaast begeleid ik ook een aantal projecten waarbij we werken aan structurele verbeteringen bij onze klanten.”

 

Krijg je ook ruimte om mee te denken binnen de organisatie?

“Zeker weten. Ik mag actief meedenken over processen en ons dienstenaanbod. Net als onze klanten professionaliseert en groeit Fortezza ook als organisatie. Er is hier echt een cultuur van vertrouwen en ontwikkeling.”

 

Aan welk project werk je met veel trots?

“Op dit moment is één van de grotere projecten waar ik bij betrokken ben het begeleiden van een organisatie met meer dan 1.000 medewerkers naar de moderne cloudwerkplek. Ik begeleid het netwerkdeel, waarbij we zorgen dat alle vestigingen in het land zijn voorzien van een snelle en veilige internetverbinding, waarmee de medewerkers het internet en de cloud op gaan. Het is niet alleen een project dat veel verandering bij de klant teweegbrengt, maar voor mijzelf was netwerk en infrastructuur ook een nieuw onderwerp, waardoor ik er veel van heb geleerd.”

 

Wat maakt Fortezza voor jou een fijne plek om te werken?

“De cultuur. Het doet me denken aan dat kleine bureau waar ik ooit begon: informeel, familiair en iedereen kent elkaar bij naam. Ook richting klanten merk je dat. Als strategisch partner hebben we goede klantrelaties en communiceren we open met elkaar. Dat zorgt voor vertrouwen en samenwerking op een gelijkwaardig niveau.”

 

Hoe zit het met ontwikkeling en doorgroeien?

“Ontwikkeling is hier geen bijzaak, maar iets wat echt proactief wordt gestimuleerd en waar je veel ruimte en begeleiding voor krijgt. Van oorsprong kom ik meer uit ‘de toplaag van de IT’ en was ik veel bezig met applicaties. Het portfolio van Fortezza is breder en richt zich op de volledige cloudinfrastructuur van een organisatie en de complete werkplek, waarbij ‘een applicatie’ slechts een onderdeel is. Sinds ik gestart ben, heb ik al veel geleerd en twee certificaten gehaald op het gebied van Azure en Microsoft 365. Mijn vervolgstap zit in AI en security en los van de inhoudelijke kennis ben ik bezig mijn rol verder uit te breiden richting meerdere klanten.”

 

Tot slot: heb je een tip voor mensen die twijfelen over een overstap?

“Als je op zoek bent naar een plek waar je professioneel kunt werken, met korte lijnen, vrijheid en vertrouwen, dan is Fortezza zeker het overwegen waard. Je krijgt hier de ruimte om impact te maken voor klanten en jezelf te blijven ontwikkelen. Daarnaast hebben we ook hele leuke events en gezellige vrijdagmiddagborrels. Heb je vragen of wil je gewoon eens sparren? Neem gerust contact met mij op voor een bak koffie, ik vertel je er graag meer over.”

 

Bij Fortezza Groep kennen we elkaar gewoon bij naam. Je komt te werken in een kleinschalige organisatie met korte lijnen. Klaar om veel verantwoordelijkheid te pakken? Bekijk dan onze vacatures.

Top